Een animatie is een zeer effectief middel om in korte tijd een grote hap informatie over te brengen naar je publiek. Al is een boek lezen erg fijn op z’n tijd, lezen is best zwaar werk voor onze hersenen. Met een animatie wordt ons brein op meerdere kanalen aangesproken en zo absorberen we de informatie veel effectiever.



De beweging, de timing en de kleuren dragen allemaal bij aan het gevoel dat mensen krijgen bij het zien van een animatie. Er zijn daarvoor ontzettend veel technieken en stijlen waaruit gekozen kan worden. 2d, 3d, cartooney, realistisch, of juist een mix, van alles is mogelijk bij M-azing.

“Hoe gaat M-azing te werk?” is een veel gestelde vraag. Hoewel de ene animatie de andere niet is, loopt er over het algemeen door elk uniek project een rode draad. In de meeste gevallen lever je als klant een script aan. Op basis van dit script wordt een begroting gemaakt. Zodra de begroting akkoord is begint het leuke gedeelte: Het ontwerp proces.



En dat begint met een storyboard, waarin alle cruciale scenes geschetst worden in een soort strip verhaaltje. Hierna volgen digitale ontwerpen om eenstemmigheid te krijgen over de ‘look & feel’ van de animatie. Daarna wordt de animatie opgezet en afgewerkt. Gedurende het hele proces blijf ik met je corresponderen zodat je de voortgang kan inzien.